Kräksnö upp till taknocken



Tjena! Gårdagens filmsnutt gick lite segt att få upp, därför publicerar jag den här igen. Är inte så mkt att se egentligen men känslan när man gled fram i ett orört vinterlandskap i det djupa pudret var inte och leka med.

Nu på morgonen har jag värmt upp inför dagens träningspass med att skotta en hel del efter nattens snöande, ca 1dm har det kommit och det ska fortsätta snöa till ikväll, blir nice detta. Planen nu är att sticka ut på ett fint långpass på kilsbergsspåret i den klassiska stilen, ska bli intressant att testa spåret och dess fina åkbackar och långa myrpartier. Räknar med att få spåra, men vad gör det, det ger bra träning och vintern är här, så jag klagar inte . . . .

Klagande var det dock för någon dag sen på inlägget "Vill ni ha snö? åk söderut!" där någon stackars läsare har varit modig nog att skriva ett par rader med samma mognadsnivå som en 10 åring. Jag vet själv att jag skriver på ett lite utmanande sätt, jag säger vad jag tycker helt enkelt, utan omvägar eller filter och vet att det kan få lite konsekvenser i form av bittra läsare som inte kan förstå hur jag kan säga något så fräckt eller dumt, som jag kanske gör när jag säger vad jag tycker, det är lugnt för mig, det räknar jag med.

 Är det jag skriver idiotiskt, ja skit i och läsa skiten då, svårare än så är det inte :).

 Men fascinerande är det hur folk kan klaga ibland  . . . .så därför tänkte jag hylla er bittra och klagande läsare med en låt, som kanske får era problem att försvinna, som gör att ni glömmer bort era förjävliga liv och dom dåliga bloggarna som ni måste klaga på ett tag för att själva må bättre, släpp sargen och kom in i matchen, lev livet medans ni gör det, det är ju jul för fan !

Givetvis ser jag humorn i kommentarerna oxå, hoppas även att ni gör det i inläggen :)




Sådärja, nu sticker jag ut på långpass, lever livet och har det bra, gör det du med, ciao, ha en fin jul!

/ JH

2 kommentarer:

Anonym sa...

765h? när kommer nå resultat?

JH sa...

Inom 5 år förhoppningsvis.