Små små små detaljer



Dagens pass uppe i ett vitt vackert och snöbeklätt landskap uppe i Kilsbergen var ett jävligt fint pass för både knopp och kropp, körde 2,5 timme lugn klassisk åkning på kanonsnöpåret , dels för att nöta teknik på top notch spår och dels hålla syrran sällskap när hon körde testrace. Fokuserade mkt på att nöta diagonalteknik uppför då den är, jag vill inte säga dålig för det är den inte, men lite sämre än stakningen och stakning med frånskjut. När jag får bra tryck och längd på steget i diagonalen så går det fort, ibland riktigt fort, men tyvärr sker detta för sällan, så nu i början av vintern har jag lagt mkt tryck på att få diagonalen att bli bättre.

Och efter att ha nött ett par veckor så är det nu små detaljer jag försöker förändra, dels att blir rörligare och få fram höftpartiet mer och sen dels att även bli lite rörligare i axelpartiet. Åkte idag ett 30 tal gånger uppför en fin stigning på kanonsnöspåret och slipade på just detta, försökte hitta feeelingen och åkte även utan stavar ett flertal gånger. Det är små små detaljer det handlar om som är ack så viktiga för att få till en bra helhet. Kroppen känns okej efter min korta sjukdomsperiod och imorgon så ska jag blanda in lite fart i det hela.

Ett a2 pass skejt på förmiddagen och löpning å styrka på eftermiddagen, å sen rullar det bara på.

Inga kommentarer: