För fet för tävlingsdräkten?

Var min första tanke när jag imorse vaknade upp och fortfarande var proppmätt efter gårdagens julbord, men eftersom planeringen i träningsdagboken var perfekt tajmad så stod det 3 timmars klassisk skidåkning på schemat. Så glad och tjock som en nyfödd valross gick jag ner till källaren, slängde in ett par skidor i fodralet och drog upp till Ånnaboda och dess långspår. Väl där så var det bara att knäppa på sig laggen och glida iväg,och som tur är så är de första 1,5 kilometerna på spåret utför vilket var perfekt för att testa min nya runda kroppsform, fartrekord sattes det vill jag lova . . . . .

3 timmar fin skidåkning uppe i Kilsbergen har jag alltså genomfört idag, förhållandena var som valigt top notch och det var nyspårat , -9 , lite sol och massa folk ute i spåren. Åkte turen Gårdsjön- Tomasboda- Lisselängen- Skrikarboda- Lisselängen- Ånnaboda-Rysstorget-Ånnaboda, åkningen kändes bra idag och jag hade extremt lätt att få fast skidorna uppför vilket var skönt, å den största delen av passet gick i ett lugn och fint tempo. Hängde även på vasaloppsstjärnan från KIF one96 ett tag, så då blev det en lite högre fart ett tag men det kändes även det bara bra å lugnt å fint . Tror kroppen har mått bra av att jag har släppt lite på träningen de senaste dagarna då jag känner mig piggare och piggare . . . .

Imorrn blir det en långtur med GIF till skogs och sedan lite löpning och styrka på eftermiddagen, se you then!

/ JH

Inga kommentarer: