Kallt som ett isbjörnsarsle

Kylan fortsätter och kung bore håller ett härligt stenhårt grepp om landet. Folk gnäller och fryser, men varför gnälla när det äntligen är riktig vinter, fan det är bara att klä på sig en t-shirt extra, dra sig ut till spåret och rocka loss som vanligt. Läste en bra intervju med äventyraren Skinnarmo i DN idag och håller med han i det han säger, va glad över en riktig vinter.

Så med ett stort smile så drog jag upp till skidspåret och avverkade dagens pass, ett exakt likadant pass som jag bombade av i måndags. 45 minuter a2 med 2 varv impulser och 45 minuter nedvarvning, allt detta på ett par skejtskidor. Kroppen kändes bra och jag kunde pumpa på bra i nattens fallna pudersnö. Låg på rätt hög puls även idag i det bistra föret ,186 som max och det kändes bra. Även putte k var där och hasade runt . . .

Resten av dagen går i vilans tempo och jag ska ge pepparkaksdegen som jag satte igår en rejäl omgång. Imorrn blir det återigen lugn träning innan jag på självaste julafton traditionsenligt ska bränna av ett testrace.

God jul för sjutton

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var det nån värmeväxlare med i bilden?

Anonym sa...

a2? 186 i maxpuls? Hvor høy max har du egentlig?

210?

JH sa...

Kul med frågor!

Nej det krävdes ingen värmeväxlare under passet även fast den är kanon att köra med, var "bara" -13-14 under passet uppe i Ånnaboda där det oftast är varmare då det ligger lite högre.

Min senast uppmätta maxpuls ligger på 206, för att vara A2 så är 186 något högt, men låg bara på det i några sekunder.Tycker även jag att det är viktigt att ligga på rätt nivåer och inom rätt pulsslag, särskilt nu under säsong annars sliter man lätt ut sig.