Kossa på grönbete


December, tror aldrig det har hänt att jag gör skidpremiären såpass sent, visst jag har varit i tunneln en hel del under hösten men det är ju inte samma grej direkt. Men nu är jag iaf påväg mot riktig snö, bra spår och fin skidåkning, vilket kommer bli weltklasse.

Fokuset kommer ligga på att åka mkt skidor, långa pass, mkt tid och rejält med skidkänsla vilket nog inte ska bli något problem i Bruksvallarna om jag känner dess spårsystem rätt. Just nu passerar jag grängesberg och räknar med att vara framme någon gång under eftermiddagen, hinner således med ett pass redan ikväll.

Glädjande nog så visade sig kung bore från sin bästa sida när jag vaknade upp imorse, vitt och vackert så förhoppningsvis har vintern kommit för att stanna även hemma. Hoppas att det kommer några cm hemma oxå så det blir något sånär skidföre, skulle kännas lite segt att återgå till barmarksträningen igen under tisdag.

Prognosen i bruks ser iaf lovande ut och det blir nog några grymt fina dagar.
Værvarsel for Bruksvallarna, Jämtland (Sverige) – yr.no

Inga kommentarer: