Nytt skidmärke på marknaden!



Jajemen idag testade jag det nya finska skidmärket "Peltokneisseleinen" som med fördel även kan användas som brasved eller blompinnar till en halv palm, märket sticker ut lite vad gäller designen med färger såsom rosa, lila och rött och är relativt nytt på marknaden, men skrev redan igår på ett 45 års kontrakt och förutom enda åkare och skidor i massor får jag piller i massor som Myllylä och Lalluka lämnat efter sig . . .

 Näe men idag fick det bli en klassisk skräpskidekombo när jag varvade runt runt som en överbelastad ockelbo 300 runt den lilla slingan uppe i Ånnaboda som efter 4-5 dagars slitande inte direkt är top notch pistad, men det går att åka skidor och det är huvudsaken! Jag genomförde ett bra intervallstakpass med 10x90/20 som intervallform, fint tryck i stakningen och jag körde på likt en jordfräs i blomlådan, det känns ändå skönt att även fast det kanske inte är allra högsta kvalite på förhållandena just nu, ändå kunna genomföra bra skidpass utan problem, vilket är vitalt just nu. Slingan kanske inte är så sexig i sig och höjdskillnaden är väl hissnande 2 cm, men som sagt det går att åka skidor, det finns dom som har det värre, tex Maria Montazamis dotter . . .

Kroppen kändes helt okey idag och intervallerna gick som sagt fint, igår körde jag dock ett hårt styrkepass på 60x40/20 vilket kändes litegrann i överkroppen idag, men det som inte dödar härdar.

Nu ikväll blir det ett återhämtningspass och imorrn ska jag köra ett distanspass skejt på den lilla slingan, då blir jag nog fan snurrigare än en Carl-jan Grankvist på whiskeyprovning.

Inga kommentarer: