Helt jävla offside




Lika mkt som Håkan Juholt levererar av det han lovar levererar kung bore nu, dvs nada, marken är lika kal på snö som Mark Levengoods nyrakade skalle och det känns lika fel som Alexander Gerndts hustrumisshandel men men det är bara att lyssna på Timbuktu och acceptera läget, "det löser sig".

Ja det är kontrasternas tid just nu och att kolla på väderprognoserna får en att gråta lika mkt som ett barn på julafton som fått en bok istället för det nyaste pokemonspelet, Astrid Lindgren istället för Pickachu, det funkar liksom inte , det är något som är allvarligt fel.

Men som sagt det är bara att sluta gnälla och köra på ändå, räddningen i nuläget är ett slitet men ack så värdefullt tillplattat skoterspår på ca 400 meter uppe vid fotbollsplanen i Ånnaboda, det är där det händer och min kärlek till detta spår är lika stor som Kalle Moraeus mage när han sitter i fåtöljen på julafton. Variation på träningen får man iaf för igår förmiddags körde jag ett intervallpass elghufs 4x4 med maxspurter sista minuten på varje intervall, medans jag på kvällen körde ett skejtpass a2 på den lilla slingan av snö, så jag ska inte klaga även fast jag gör det.

Nu idag så har jag just varit ute och löpt med stavar och jycke i distansfart i 2 timmar, var väl minst sagt lite halt och funderade ett tag på att byta dojor mot tassar med jycken men detta nekades. Annars så känns elefantkroppen på 1 kilometer rätt fet och fin och det "rullar" på som det ska.

1 kommentar:

Calle sa...

Det här var ta mej fan en grym text! :)