Det är över.


Nu är min vistelse här uppe i Bruks över och jag sitter just nu påväg hemåt mot Örebro igen, det har varit ett par fina dagar med mkt snö och skidåkning vilket varit glädjande mot den annars smått deprimerande vintern. Fokuset har som jag berättade innan legat på mkt skidåkning, men jag har även kört 4 lite hårdare pass under dessa 5 dagar, helt enkelt för att det fanns utrymme för att träna på rätt så hårt ytterligare 1 vecka eftersom ingen tävling har varit prioriterad.

Tanken med att träna hårt ytterligare 1 vecka är helt enkelt för att inte släppa upp formen för tidigt, utan anpassa den efter tävlingsschemat och när jag vill vara iform. Så det är faktiskt med en relativt sliten kropp man vänder hemåt, dock har passen känts riktigt bra så det är positivt, nu är dock denna träningsvecka snart över, en vecka som sett ut som så . . .

Mån: Jogg+ styrka 2,00
Tis: La1 1,30
Onsdag: Skejt a2 0,45
Torsdag: Skejt a1 2,15/ Klassiskt a2/a3 ( tröskel) (0,30) , 1,30
Fredag: Klassiskt a1 2,15/ Skejt a3 (explosivt) 10x2 minuter+ impuls, 2,00
Lördag: Skejt a1 2,20/ Klassiskt a3 Naturlig intervall (0,30) + impuls , 2,00
Söndag: Återhämtningspass klassiskt 0,45

Tid: 17,20

Hur det ser ut framöver är tyvärr fortfarande riktigt osäkert pga jobb, snötillgång och väder, förhoppningen är att göra tävlingspremiär under de kommande veckorna med ett par deltävlingar i Tour de kif, men mkt beror ju på hur kung bore vill ha det.

Hur som helst så kommer jag nu ta det lite lugnare med ett par lättare pass de kommande dagarna för att så smått släppa upp formen och återhämta mig efter 4 hårda veckor med mkt testrace, högkvalitativa intervallpass och en del mängd, ca 80 timmar.

Inga kommentarer: