Ny kompis i mörkret

Även jycken ska ha sin motion


Hallå där! Idag är det en riktigt fin höstdag med strålande sol och stabil temperatur, så vad passar bättre än att använda den för lite högkvalitativ träning. Nu på förmiddagen har jag varit ute och avverkat ett fint pass med klubbkompisarna i Garphyttans IF, 2 timmar distans stod på schemat men eftersom jag även skulle avverka mitt första intervallpass på några dagar enligt planen så fick passet för mig egna del en lite tvist, för en planering rubbar man inte på. Så jag körde ett av mina klassiska intervallpass som jag diggar skarpt, 2 timmar distans men med 4 minuters maxstakning inlagt var 20e minut, ett pass som efterliknar i mångt och mycket ett långlopp med diverse ryck och trötta armar mot slutet.

Passet idag gick bra tycker jag, alltid lite segt den första intervallen efter lång frånvaro tid från hög puls, men efter ett tag vänjer man sig och kan bomba på rätt bra. De 4 intervallerna idag kändes bra och jag hade hyfsat tryck i stakningen, snittpulsen på de 3 första låg på 191 och den sista på 197, så pumpen fick jobba på riktigt fint.


Andra passet idag kommer vara ett distanspass löpning + styrka, just styrkan som jag kör på rätt hårt med den här veckan eftersom det nästa vecka väntar fartvecka deluxe och då inte kommer vara prioriterad alls. Kvällspasset kommer jag dock köra i mörker för att testa den nya pannlampan jag införskaffade igår, så nu ska det bli ljust i höstmörkret.



Inga kommentarer: