Älgar, mörker, och en skidåkare

Silva Alpha 6an funkade riktigt fint och det fanns många olika ljusinställningar


Under gårdagskvällen avverkade jag den andra delen på en fin träningsdag, ett styrkepass med mkt olika och jobbiga övningar för bål och rygg. Kändes ändå rätt så bra efter morgonens hårda pass där även då bålen fick jobba rejält, men det känns som att jag tagit ett steg styrkemässigt och jag känner mig starkare än förut. Nu gäller det bara att hitta en bra nivå på styrkebiten för att inte bygga på allt för mkt vikt men inte tappa i styrka heller, allt som man har att bära på måste ju kunna syresättas uppför, så det gäller att hitta en bra balans och nivå.

Efter styrkepasset stack jag ut i mörka natten, det är en speciell känsla att ljudlöst forsa fram genom skogen helt ensam och med endast en pulsklocka och lampa som sällskap. Jag sprang en kortare runda i området runt Storstenshöjden och hade massa små stigar att testa den nya pannlampan på, och den levererade helt klart.

Just nu sitter jag och planerar och även utvärderar träningen som dels skall göra och dels den jag har avverkat och förutom lite trubbel nu på slutet så har jag följt planen rätt så väl. Nu gäller det som sagt att knyta ihop säcken och få med sig träningen in i säsong och få ut någonting av den. I övrigt händer det en del grejer på det privata planet och det kan komma att bli lite för förändringar inom kort, men mer om det under veckan.

Inga kommentarer: