Sliten


Svart 8 var en riktigt fin led


Trots att träningen legat på en lite lägre nivå den här veckan, helt i plan med min planering och den hårdkörningen som kommer framöver så har jag ändå känt mig rätt så sliten på slutet av den här veckan trots att jag var riktigt pigg i början av den. Men det är faktiskt skönt att känna detta då och då eftersom det betyder att träningen tar som den ska och att formen går upp och ner som den bör, för att utvecklas så måste man våga känna sig sliten under vissa perioder samtidigt som man måste våga vila under vissa.

Under den här veckan som helt enligt plan har varit lite friare så har jag plockat ihop 16,40 i effektiv träningstid, 2 styrkepass, 2 intervallpass, 2 a2pass och förutom det mkt lugna a1 pass. Tanken har varit att få slappna av lite mentalt men även fysiskt fast inte på något sätt gå ner allt för mkt i träning då det fortfarande är en viktig pusselbit i träningen som har sin tid nu. Igår så var det som sagt ett löprace på morgonen som gällde och sedan ett skejtpass där jag fokuserad mkt på växel 2 och 3 och framförallt mkt uppförskörning, detta resulterade i att jag åkte uppför sanatoriebacken 16 gånger för att få den terräng jag sökte. Idag har jag varit ute på en lång mtb tur för att varva ur rejält slitna ben, ca 6-7 mil blev det och en effektiv runda på ca 4 timmar, passade även på att testa de nya mtb lederna mellan Kilsbergen och Pershyttan och de levererade riktigt fin åkning.

Imorgon börjar hårdkörningen och då är det 6x10 minuter stakning som gäller, men mer om det och höstens träningsupplägg imorgon =)

Inga kommentarer: