Nio j--la gånger!

Gårdagen var bra, riktigt bra träningsmässigt sett, även fast jag fick planera om litegrann, vi tar det från början.

Tanken igår var att avverka 2 stycken fina träningspass, ett distanspass klassiskt på 2 timmar med mkt teknikinslag, men redan där sket sig planeringen. De klassiska stavarna krånglade litegrann och efter att ha bytt lite trugor , handtag och annat så började tiden dra iväg och då tröttnade jag helt enkelt på skiten, så jag planerade om och körde återigen ett skejtpass istället, ett pass som gick riktigt bra men där jag var väldigt uppmärksam på att hålla ner tempot då benen var lite möra efter veckans tidigare pass. Kroppen kändes dock fräsch och tekniken stämde väldigt fint, 2,20 fina timmar blev det.

Pass nr 2 gick dock helt enligt plan, en plan som betydde stavgångsintervaller med KIF. Sagt och gjort så drog jag upp med cykeln till Storstenshöjden, väl där så hann jag avverka ett par intervaller uppför backen innan övriga gänget kom och gav mig fin sparring. Tanken var långa tröskelintervaller och en effektiv tid på ca 45 minuter och det lyckades jag bra med då jag gick uppför backen ett par gånger, eller nio jävla gånger som jag bokstavligen skrek efter att ha avslutat den sista intervallen. Kroppen kändes rätt så fräsch och jag kunde hålla ett rätt så bra tröskeltempo, varierade även litegrann genom att 5 gånger gå ren stavgång upp och de andra 4 sprang jag hela vägen upp för att få lite extra träning för benen. Snittpulsen landade på 187 och maxpulsen på 202 när jag drog på lite på sista intervallen. Ett fint pass!

Därefter hängde jag med kiffarna upp till Ånnaboda med mtben för att få fin återhämtning och filmade även lite teknik på stjärnorna Malm och Fritz, resultatet ser ni nedan. Starka grabbar!



Idag så ska jag springa och köra styrka nu på morgonen , och på eftermiddagen stakar jag hem från jobbet. I helgen drar jag till Norge!

Inga kommentarer: