Flyr landet!

Ja imorgon så lämnar jag Sverige ett tag och tar sikte på Norge och en liten känd dalgång där många legendariska skidåkare har huserat, såsom Lars Ljung, Petter Northug , Frode Estil osv, nämligen Meråker. Där kommer jag och min gamle vapendragare Secund husera i ett par dagar och träna i de fina backarna och uppe på fjället, ska bli skönt att få ett litet träningsombyte vad gäller terräng och område.



Tanken är att försöka följa det uppsatta schemat för resten av veckan men då det bjuds på fin löpning där uppe så kommer säkerligen någon långtur extra smygas in i planeringen, detta är ett av de första små läger som jag kommer ha under hösten och det ska bli fint att få träna på i ett par dagar.

Annars så fortsätter träningen flyta på och igår var det en lite lungnare dag med stak och styrkepass, idag så är det dock full gas som gäller och jag kommer bomba av ett race på rullskidorna efter jobbet.

Inga kommentarer: