It aint over until the fat lady sings

 Storöra var på G

 Sele å allt

Det blir lite jobbigt att träna när jycken ser mattan som en viloplats


Puuh, 1 pass kvar nu. Tjena föressten, 2 fina träningspass har hunnit flyta förbi sen sist vi hördes av, 2,5 timme stakning igår och 1 timme löpning x statisk styrka 45x40/20 idag och jag skulle ljuga om det inte börjar kännas i kroppen nu. Men benen var faktiskt oväntat fräscha på dagens uppvärmning till styrkan som blev lite längre än tänkt dvs 1 timme istället för en kvart, men men bättre det än för lite.

Som sagt 1 pass kvar nu och då är det ett spänstpass som gäller, ska försöka kicka igång kroppen lite och få en fin avslutning inför morgondagens vilodag. Överlag så har veckan och planeringen rullat på rätt okey förutom den oplanerade omplaneringen i onsdags, men det löste sig som tanten med förstoppning sade.

En annan smårolig grej tyckte jag fotbollslandskampen häromdan mellan Sverige och Moldavien var, ja visst var det roligt att det vann men nu var det någonting annat jag syftade på, nämligen Tobias Hysén som klagade på hög puls " när jag tog en löpning så ökade pulsen upp emot 180 och stannade där ett par minuter" varav på han blev utbytt. Snacka om att ha det skönt, ja menar den där pulsen är ju vardagsmat för en skidåkare om jag skulle tänka så så skulle jag behöva bryta varenda intervallpass, släpp sargen och kom in i matchen. Nu får man ju självklart hoppas att det inte är något hjärtproblem han dragit på sig men uttalandet kändes lite komiskt i sig och får en att fundera över hur vältränade dagens fotbollsspelare egentligen är . . . .

Inga kommentarer: