Det rullar!

På snabbt i sommarvärmen, passen avverkas i en rasande fart och svetten forsar ner. Blev ju ett löppass igår och det gick smärtfritt trots lite småsega ben på slutet men det var hursomhelst ett riktigt gött pass i perfekt löpväder med lite strilande duggregn från himlen, sprang en runda via hjulåsen och björktjärn och passade givetvis på att ta ett dopp i det goa vattnet.

Idag är dock en annan dag och idag har jag hittils avverkat ett distanspass på skejtlaggen, var väldigt varmt och man kände sig som en febrig isbjörn i en bastu mitt i öknen, men efter att ha hällt i mig vatten likt Bengt Fritiofsson häller i sig vin under tv4s nyhetsmorgon så gick det bra. Åkte en liten impulsiv runda som avslutades med the hill eller Ånnabodabacken och där var man ju inte direkt ensam, proppfullt med lite smått knäppa Örebrocyklister som trots 25 gradig värme ska åka i armvärmare och långärmad tröja bara för att de är cyklister, lite småbögigt tycker jag ;). Billister var det ju oxå en hel del av och man trodde att man hade hamnat på Ullareds parkering under en reahelg, men men sammanfattningsvis ett bra pass. Hade även med GOPRON så troligtvis kommer det ett litet resultat ikväll efter styrketräningen och snabbhetspasset . . . .

Imorrn så ska jag springa myrintervaller med klubbe och till veckan kommer det ner lite skidgympolare och förgyller dagarna fram till helgen då det är dags att dra upp till Lightvalley för att ha en reunion med alla gamla träplankshasare. Men nu ska jag käka! Arrivederchi!

Inga kommentarer: