Asfaltsarbete

Satan i gatan vad det schteeker på idag då, direkt från solstolen har ni mig rapporterandes om förmiddagens heta träningspass. Drog av en go runda med ännu ett framtidshopp i klubben, nämligen Joel Lallalalalager, 2,5 fina timmar betade vi av via turen Hyttan-Latorp-Vintrosa- Lanna-Rastorp-Lannafors och hem igen. Solen glödde på gött i ryggen och asfalten var härligt sugande mjuk.
Själv så kände jag mig lite småliten i bena efter gårdagens 5 timmar, men allt som allt så flöt passet på smärtfritt, för mig iaf. För tillskillnad mot Joel jr så höll jag mig på benen, lillkillen fick nämligen för sig att han skulle håna ett par golfare som hamnat nere i ruffen, 5 sekunder senare låg han raklång på asfalten kollandes om kronjuvelerna satt där dom skulle. Som tur för Värmlands alla töser så satt de där de skulle och passet kunde fortsätta . . .

Nu blir det en glass i sola och sen blir det att finslipa lite inför beachen då ett maxstyrkepass med lite lätt löpning ska avklaras.

Fick som tur med jrs krasch nedan . . . .

Inga kommentarer: