Sveriges bästa klubb.


Iaf om man kallar ungdomsmässigt så är Garphyttans IF en av de klubbar med mest talanger och en av de bästa ungdomssektionerna i Sverige, kolla bara på Sveriges förstalag borta i Holmenkollen som hade 2 gif åkare i första laget. Grymt grabbar!!!!

http://www.langd.se/stor-upplevelse-for-usm-segrarna.4892891-86106.html

Förövrigt så rullar det på bra med träning och jobb, körde som sagt intervaller igår och idag å båda passen kändes fina, är bra och nyttigt att få in en hel del fart nu och det kommer jag få nytta av i de tävlingarna som är kvar den här säsongen.

Igår körde jag ett klassiskt 4x4 minuters intervallpass, det kändes bra och först fram på sista intervallen dök mjölksyran upp på riktigt, efter det blev det 1 timmes avvåkning och 45 minuter löpning, satt fint.

Idag blev jag inbjuden av en av klubbens duktiga juniorer, Joel Lager som ville ha lite sparring och hjälp med farthållningen under hans intervallpass. Givetvis ställde jag upp och även idag kändes det okey, körde en typ av pyramidintervaller i tröskelfart ( 16 minuter) och avslutade passet med 5 stycken 1 minuts intervaller med maxspurt på slutet. Ett fint pass där jag höll rätt så låg intervallfart men där vi även testade på lite olika taktiker och uppläg vad gäller spurter och ingångar till upploppsrakan på de sista intervallerna, sköjigt värre.

Imorrn så blir det en lugn dag med en riktig SUPERSÖNDAG med både vasalopp och 5-mil, träningsmässigt så ska det avverkas en löptur och allmänstyrka.

Inga kommentarer: