Säsongen är lång!

Som tur är, dagens lopp var inte bra men ett steg framåt vad gäller känslan under tävling iaf. Hamnade bland dom sista och hade väl egentligen bara fotbollsbrassarna bakom mig, men det var tight framåt och med lite mindre djup svacka på andravarvet så hade jag troligtvis kunnat plocka ett par platser.

Den klassiska tekniken är inte bra för tillfället, jag får svårt att få tryck i diagonalen och tappar tid i varje steg på det. men det är bara att jobba på det, har fått två bra träningspass i tävlingsfart så jag ser framåt med postivitet på säsongen som kommer. Det var kul att tävla idag och det är ju som sagt huvudsaken, givetvis vill man ha bättre placeringar men då måste man åka snabbare, jag åkte inte snabbare idag och då hamnar man där man hamnar, men två bra genomkörare har nu kroppen fått och då kommer kroppen piggna till.

Angående er läsare som läser och klagar på att jag inte presterar trots så mkt träning, ni är inte tvunga att läsa här och jag skiter fullständigt i var ni anser att jag ska vara i resultatlistan med så mkt träning och "snack" som ni kallar det. Givetvis är inte jag själv heller nöjd men jag är en seg jävel i början på säsongen och så har det varit genom hela min karriär, jag är ingen världsmästare, det är bara att kolla på äldre meriter men jag är en medelmåttig åkare med stor vilja och nogrannhet och jag kommer förhoppningsvis klättra i resultatlistan senare i vinter, det är jag säker på. Jag tar inte era kommentarer som något negativt utan posititvt eftersom det sporrar mig och visar att ni är intresserade av mina resultat, så tack för den ;) Släpp sargen och kom in i matchen    . . . .Jag åker skidor för att det är grymt kul och för att det är ännu roligare att tävla och är stort tacksam för att det verkar finnas stort intresse´kring mig och min åkning.

Nu har jag nyss flyttat in i mitt nya boende, kommer nu stanna kvar här i en vecka och träna på i lugn och ro med klubben å slipa på formen som uppenbart inte är i topp, ska bli jäkligt skönt. Ikväll väntar ett lugnare skejtpass, hörs då. Ha de gott folket ute i stugorna

9 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig JH, stå på dig! Bra att folk vill vara med och fylla ut resultatlistorna annars vore skidsporten snart död!! /SP

Anonym sa...

Håller med dig Joel!
Det är bättre att bränna en korv ,än att aldrig tända en grill!!
Det kommer alltid att finnas världsmästare i myssoffan , som känner sig duktiga om de kan förminska andras drivkraft och framåtanda!!
Kämpa vidare det finns många som håller tummarna för dig !!

Anonym sa...

Stå på dig Joel! Du verkar ha en enorm vilja och en målmedvetenhet som otroligt många saknar. Nu vet jag inte vad du tränar i detalj, men mitt råd till dej är att ta kontakt med en tränare och se över om du inte ska träna på ett anorlunda sätt. Ibland måste man bryta tankar och vanemönster för att nå en förbättring. Är övertygad om att många tränare skulle vara väldigt intresserade av att hjälpa dig på din väg framåt. Du lägger ner väldigt mycket tid på det du gör och älskar. Om det är ditt mål att bli en god skidåkare, låt då inte den tiden vara i onödan.
Lycka till i din fortsatta sattsning och fundera på om du har några mönster att bryta som kannge en förbättring!

JH sa...

Tack för kommentarerna, jag är inte ute efter några empatikänslor, blir bara så förundrad över att 2 dåliga lopp kan få så stora reaktioner, inte bara här på sidan. Ha en fin vinter gott folk:)

Anonym sa...

Tror många läsare som följt dig under hösten har fått för höga förväntningar! Det kan ju lätt bli så med din gedigna träningsmängd och som krönikör, som allt exponeras på bloggen och hemsida. Vilja och målmedvetenhet kommer man en bit på men "utan" talang är det tyvärr svårt. Jag var själv i samma situation för ungefär 10 år sedan och vet hur smärtsamt det är att inse att man inte har den fallenhet man hoppats på...

Jonas, BJ Sport sa...

Kör hårt Joel så skall du se att det släpper!
Som alltid kul och intressant att läsa om din träning och tävling!

JH sa...

Tack för synpunkter och åsikter, intressanta sådana, givetvis bombar vi vidare Jonas, två dåliga lopp förstör inte en säsong men kan dock ha varit en bra väckarklocka.

Anonym sa...

Hei

Du skrev om formtopping innfor tävling i et innlegg. "Bomba på med a2 og a3" pass. Er det vanlig? Det er en uvanlig måte å toppe formen på siste uken, men kanskje det virker for deg?

JH sa...

Hej! Jajemen det skrev jag, det är en taktik som jag testat lite då och då, och de gångerna jag testat det har det funkat bra. Men om det är vanligt eller ej vet jag inte. Det är dock något att fundera på om man ska ändra eller ej, tack för synpunkten :)