Stabilt läge i Idre

Efter denna sköna dag kommer jag inte vara svag, jag har nämligen en för dagen grymt skön vilodag. Sitter i en schteekig stuga och ser inte en enda fluga, på toppen av Idre fjäll jag är och det är ju inte direkt som att leva i misär. Solen skiner och kylan svider och imorgon jag fram på skidorna glider. Idag ska jag och gänget vila, tillskillnad mot gårdagskvällen då benen under skejtpasset fick lida. Mjölksyra, svett och snor, det är under dom här lägerdagarna som min andra bror.

Träningen går bra och formen den stiger, likt vallan som jag ut på mina skidor gnider. Jag har skidor i blodet även fast många kanske inte tror det, jag brinner för det här permanent och bygger från grunden på all skit som har hänt, det är min tur nu vinden har vänt. Imorrn är det dags, två nya träningspass, att glida fram på pudersnö med solen i ansiktet , det gör ju inte direkt att kroppen eller formen känns kass.



Livet leker och på fjället bland ripor och renar tillsammans med mina klubbkompisar jag schteeker, nu är dags att signa ut men om detta blev ett bra inlägg eller ej märks väl tillslut.

Inga kommentarer: