Perfekt Vasaloppsträning?


Yooo men halloj!
Likt en redbull hög hackspett som attackerar en björks stam så har jag nu satt stavspetsarna i asfalten så hårt och fort jag kan under ca 30 minuter, har nämligen rullat runt på roadsen runt Falun och bränt av mina stakintervaller.
Bombade av ett 30 minuter långt intervallset stakning där jag körde 15 minuter 10/20 + 10 minuter 15/15 och avslutade det hela med 5x 40/20, ett snabbt bra och effektivt pass som verkligen tar där det ska och man får fina möjligheter att slipa på både snabbhet och teknik.
Kändes mellanmjölksbra i kroppen, maxstyrkepasset sen yesterday satt i lite i musklerna och den där rappheten fanns inte där i början, men när jag väl trimmat upp motorn lite så spann den som en katt. Så nu sitter man här och är rejält sliten i överkroppen vilket känns bra . . .
Kvällen kommer gå i ett lugnt tempo och kommer fördrivas med lite roligt umgänge med en drös skidåkare och klasskamrater, imorrn väntar så ett distanspass och ett allmänstyrkepass, vi hörs då gott folk, ha en fin kväll!
Stay tuuuuned!
/ JH

Inga kommentarer: