Summering av veckan

Nyss hemkommen från dagens enda och veckans sista pass så tänkte jag försöka mig på en summering, både av veckan och perioden såhär långt.

Dagens pass var ett mkt lugnt skejtpass på 2,30, åkte följande sträcka, slätta-stångtjärn-kvarndiket??-varpan-österå-varpan-falun-lugnet-backen mot skuggarvet-lugnet-slätta. Ett bra pass där kroppen till en början kändes som en överkörd grävling ,särskilt överkroppen men som piggnade till rejält och slutade i ett riktigt fint pass. Har de senaste passen känt att jag blivit piggare och piggare trots tuff träning, något som jag ser som positivt och som jag med glädje tar med mig in i nästa veckan lugna träning.

Veckan som varit har flutit på fint och jag har kunnat bedriva den träning och de pass jag planerat på ett bra sätt, överlag så har träningen känts bra ända sen träningstart. Jag har i lugn och ro kunnat bomba på både mängd och fartmässigt utan några yttre problem, skador, sjukdomar eller dylikt, jag känner mig stark, starkare än på länge och kan bara hoppas att det kommer kännas likadant i vinter.

Under den här 4 veckorsperioden som jag är inne i nu så har jag nu avverkat den tuffare delen, fartveckan+ 2 hårdveckor och går nu in i en vecka där fokus ligger på återhämtning och lugna pass, dels för att hämta hem all fin träning och dels för att vila både kropp och knopp litegrann. Efter den veckan så bombar vi återigen på med en liknande period, full av läger och annat roligt som jag ser framemot, planering inför nästa vecka kommer . . .

Näe nu ska jag ta och äta och säger som i Svensson Svensson " är magen glad, är människan glad". Njut av dagen gott folk, det ska jag iaf göra!

Over and out / JH

Inga kommentarer: