If your mind can believe it, your body can achieve it


Det var väl lite så jag började tänka efter första halvtimmen på dagens 2 timmars distanpass klassiskt i Falun med omnejd, inget gick som jag ville helt enkelt. Stavspetsar slant, rullskidor ville åt fel håll, cyklister var ivägen, asfalten var dålig, cykehjälmen var oskön, träningskallingarna skavde, brillorna var ivägen för min syn, handskarna luktade, pjäxorna var trasiga, kroppen kändes som en större variant av Anna Book, formen var likt en dopinpumpad Muhlegg fast tvärtom. Näe så illa var det ju trots allt inte, glöm bort allt ni nyss läst och kom bara ihåg stavspetsar som slant för det gjorde dom rätt så ofta idag när asfalten var hård och kall.
Som sagt första halvtimmen av dagens pass kändes väl sådär, men sen kom jag igång riktigt bra och det blev en fin tur. Fokuset under passet låg på lugn och fin åkning med väldigt mkt tekniktänk, försökte testa lite olika varianter och slipa på en del bitar i min åkning för att hitta det där fina "flytet" och det gick bra för jag hittade det ibland, härligt! Under sista timmen stakade jag enbart för att återigen ge en redan slite överkropp en rejäl kyss, har under sommaren lagt en hel del fokus på överkroppen och särskilt armstyrkan där jag tycker jag kan brista under vissa lopp, men med mkt träning har det blivit bättre, inte bra men bättre så snart står du och jag där "terminatorArnold".
På eftermiddagen stack jag och kompanjon A2 upp till en öde fridrottshall och avverkade ett fint styrkepass, jag och min kompis medicinboll sammarbetade bra och fick till ett fint pass, 40/20x30 blev det. Imorrn står ett a2 pass löpning/spänst på programmet, det blir nog fräscht!
Allt för nu, stay tuuuned, over and out /JH

2 kommentarer:

Carl M sa...

Men rapportera från klassfesten då! Vill ju höra skvaller :)

Joel Hultin sa...

Tjenare Carl! Jo det är en riktigt nice klass man hamnat i, sköna snubbar och brudar. Hoppas du har det fint i Ume!