Tricepsmisshandel

Igår stakade jag hela Ånnabodabacken 4 gånger och var rätt mör i mage, triceps och de blåsfyllda händerna, efteråt var jag lika stark som en utmattad och undernärd 14årig tjej som varit på 3 Bieberkonserter på rad på en och samma dag. Men jag var brutalt nöjd med mig själv.

2 träningspass igår och 2 av de lite hårdare slaget, igår morse körde jag ett distansstakpass på de klassiska skidorna, ett pass inriktat på enbart överkropp. Jag var ute i 1,5 timme och under de timmarna avverkade jag bla den fina stigningen från botten av Ånnabodabacken upp till SM-stugan 4 gånger, därefter körde jag 5 stycken smirredrag i sanatoriebacken. Ett mkt bra pass som förhoppningsvis förbättrar den hårdhet och styrka i överkroppen jag eftersträvar.

Under kvällen var det sedan fotbollsmatch, fick 70 fina minuter på mittfältet i 1-3 förlusten mot topplaget i 4an Vretstorp, lite oflyt här och där men de var värda vinsten. Nu ska jag ut och skejta ett 3timmarspass och ikväll väntar ett styrkepass.

Inga kommentarer: