Bra känsla

En grym dag med ett grymt gäng igår, även fast färgerna var fel och klubbhjärtat var ur funktion.


Vasastafetten igår, en riktigt kul tillställning med mkt folk och härliga profiler, jag själv fick äran att springa 2a sträckan i laget "Wadköpingsloppet" dvs Karlslunds IF 2a lag. Min sträcka mätte 14,4 km emellan Smågan och Mångsbodarna och bestod av en härlig blandning av grusväg, småstigar och diverse områden med spångar, allt detta i en fin kupering. Jag gjorde en habil insats och är relativt nöjd, plockade ca 20 placeringar, låg på 4:18 i snitt per kilometer, blev 27a på sträckan och är nöjd med hur jag la upp loppet, som vanligt så hade jag även en rackarrökare till spurt på slutet att bränna av vilket känns bra och tryggt. Och för mig som inte alls är någon löpare av klass så var det ett bra lopp.

Snittpuls loppet igenom låg på 184 slag, så ett riktigt bra träningspass blev det hur som helst. Så det är med något småstela ben man vaknar upp idag men det är bara att ladda om, om 2 timmar är det startelvan och 90 minuter fotbollsmatch på mittfältet som gäller, följt av ett stakpass. Vill sist men inte minst tacka Karlslund för förtroendet i helgen, ni är ett gött gäng att umgås med men kanske något disträa ;)

Inga kommentarer: