Lår som stubbar.

                
Sindre Wiig Nordby och gänget fortsätter leverera störtsköna videos
 
Med ett par lårmuskler slitna och stenhårda likt 2 vakumförpackade telefonstolpar och med en kropp lika sliten som Anna Books efter ett marathonlopp med efterföljande matvrakstävling så sätter jag idag stopp och sätter en vilodag på programmet, och enligt plan skulle jag ha en sån idag ochså, så snacka bra tajming. Sen den senaste vilodagen i fredags så har det rullat på bra, träningen har varit rätt varierad och bra men särskilt benen har fått tagit rejält med stryk.

Det började med lördagens 14,4 km tävlingslöpning i vasaloppspåret för att sedan fortsätta med fotbollsmatch både söndag och måndag, 3 timmar skejt under tisdagen och så återigen fotbollsmatch igår kväll. Det har helt enkelt blivit ett jäkla löpande, väldigt bra och nyttigt för mig, men det gäller att pressa benen till en hård och lagom nivå, men inte passera gränsen för vad de tål och eventuellt skada mig. Förutom massa benträning så har jag även avverkat ett par hårda och långa styrkepass, stakat uppför ånnabodabacken sammanlagt 8 gånger de senaste dagarna och även kört något cykelpass. Så idag tar vi en vila och det känns skönt. Framåt helgen ska jag fokusera på enbart skidträning och få till ett par riktigt bra kvalitetspass på rullskidor, fotbollen lägger vi bort ett par dagar vilket ska bli skönt, taktiskt nog drog jag ju ett rött kort för ett par dagar sen och är nu avstängd.
Händer även en del på det privata planet, vi får se vad som händer, Kvitfjell?
 
Hösten närmar sig och det är något jag gillar, luften blir syrerik och klar, temperaturerna sjunker och man taggar igång lite extra då man inser att vintern närmar sig, jag gillar hösten och framförallt gillar att träna på hösten, Förhoppningsvis kommer jag även dra iväg på lite läger de kommande veckorna, b.la till Meråker, men vi får se vad som händer även där.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Diggar inte di kommentar om Anna Bok. Onödigt!
Du brukar inte använda dig av sådana liknelser.

Joel Hultin sa...

Jajo den kanske var lite onödig, men men gjort är gjort.