Att leva är att uppleva 200 bpm på en lerig myr


Igår var det dags för ett kärt återseende igen, den blöta myren

Sen sist vi hördes så har jag tränat på hårt ett par dagar, ja egentligen har jag tränat på rätt hårt och bra de senaste 10 dagarna. Jag har blandat högintensiva fotbollspass med hårda styrkepass, löppass, rullskidor och cykel. Efter min vilodag i onsdags så drog jag under torsdagen igång med ett a2 pass löpning + styrka + en intensiv fotbollsträning, under fredagen ett a2/a3 pass stakning i motbacke och på eftermiddagen ett a2 pass löpning. Igår körde jag ett riktigt hårt och nyttigt pass på myren med en del klubbkompisar.

Ca 50 minuter i a3+ zonen och en maxpuls på 206(!), under eftermiddagen ett löppass + styrka (30x40/20). Idag väntar en heldag på mtb då vi i klubben har vår årliga långtur till Nora, ser framemot att få rasta hojen rejält och få en fin långtur i benen, ca 6-7 timmar brukar turen ta. Just nu känns det som att det flyter på riktigt bra och jag är toppmotiverad inför alla de pass jag lägger ner.



Inga kommentarer: