Så jävla klapprutten

Tänk om det skulle kunna smälla lite mer så här i dagens fotboll istället för att fjanta runt med massa filmningar, hade varit mumma!


Igår var man återigen i träning efter en vilodag, vilket var skönt i dubbel bemärkelse, just att man fått vila men att man ochså fick träna igen. Nu i efterhand var det katastrofalt . . .

Började gårdagen med ett lite halvintensivt löppass i a2 fart på 45 minuter och sedan lätt styrka 30/30 x 20. Allt som allt så kändes passen bra, på kvällen däremot var det godnatt. Det var nämligen dags för fotbollsmatch, A-lags match och trots mkt bra konkurrens av 35-40 andra spelare så togs jag ut i truppen efter bara en handfull träningar de senaste veckorna. Ännu mer överraskande så fick jag spela från start. Lite nostalgiskt blev det allt då man drog på sig den rödblåa matchtröjan på samma sätt som för 7-8 år sen när man gjorde debut som fjunig 15 åring i A-laget.

Dock så fick jag för egen del hoppa in på en väldigt ovan position som defensiv mittfältare, en position som tränaren tyckte jag passar perfekt i kontra min spelstil. Som fotbollspelare säger de flesta att jag är ett helvete att möta, jag springer på och över allt och alla, smäller på i närkamperna, stressar, gapar och är agressiv. Men igår var jag fan pinsamt dålig att möta, som en blind 8 åring med noll ork. Piggheten i bena var som bortblåsta och jag kom fel in i allt. Men men vi vann matchen och det var huvudsaken.

De senaste veckorna har det blivit överlag mkt benträning, jag har löpt rätt mkt, cyklat en hel del och även sparkat lite boll, helt rätt och nyttigt tror jag, men på slutet har benen känts slitna, som de ska kännas. Men nu kommer jag fokusera lite mer på överkropp de dagarna som är kvar denna träningsvecka innan jag nästa vecka kommer ta en lugnare vecka efter 3 hårda. Jag tror gårdagens sega ben var ett tecken på detta. Annars så känns träningen fortsatt bra vilket är skönt. Vet att det kanske kommit lite väl mkt fotbollsrapporter på sistone, men skidträningsrapporterna kommer, jag lovar. Men kan ju vara kul för er att få lite variation i tråkiga rapporter ochså ;)

Inga kommentarer: