Äntligen hemma!



Visst, Spanien är fint, men Sverige och Norden är finare och det som gäller.


Efter sammanlagt 8 dagar nere i Spanien så är man nu äntligen hemma i Sverige igen, äntligen hemma till den friska luften, den fina naturen, där man trivs som bäst helt enkelt.

Spanien är fint, inget snack om saken, men efter en vecka med ständig sol, torka och sand överallt så började man faktiskt längta hemåt den sista dagen och när vi landade på Örebro Airport inatt så var det skönt att vara hemma.

Jag kan kolla tillbaka på en fin vistelse och ett fint läger nere på Mallorca, jag har fått träna det jag planerat att träna och det har flutit på bra. Bergen har utnyttjats till det de är till för, hårdkörning, och jag har fått kicka igång sommarträningen rejält. Det blev en rejäl booost, såsom jag hoppades det skulle bli på förhand. De sista dagarna körde jag på hårt trots sliten kropp, en sliten kropp som idag ska få en vilodag.

Under måndagen så brände jag av ett ytterligare intervallpass löpning, intervallpass löpning som jag tror är väldigt nyttigt för mig. Jag körde 4x10 minuter tröskel på 10 graders lutning med 2 minuters vila emellan varje set. Ett mkt jobbigt men samtidigt väldigt bra pass. Igår blev det en kortare löptur samt stenhård styrka, 30x30/30 non stop ( dvs 30 minuter utan vila men med byte av övning var 30e sekund), även detta ett mkt jobbigt men bra pass, känns som att det stärker uthålligheten rejält.

Nu de första veckorna på barmarksäsongen så har jag fokuserat mkt på löpning och styrka samt mtb, nu är det dock på plats att plocka fram rullskidorna och låta de rulla rejält. Hitills har jag kunnat följa min plan fullt ut, jag tränar lite mindre men istället lite hårdare och fokuserar på bra återhämtning mellan passen. Nu ska jag packa upp träningsväskan!

Inga kommentarer: