Skjut mig!

Årets lilla gäng samlat i Nora halvvägs in i passet.


Oh herrejävlar, idag är det en sliten Hultin som sitter vid tangenterna, jag skulle vilja svälja huvudet och byta kropp, men samtidigt är det en skön känsla, att vara sliten och veta att de senaste dagarnas träning har gjort nytta.

En tuff helg avslutades i söndags med ett tufft pass, den i klubben traditionsfyllda mtb cyklingen till Nora och tillbaka. I år var vi en liten men ack så stark trupp som samlades nere i hyttan vid niotaget på morgonen och som stack iväg med siktet inställt på Nora och den lokala pizzerian. 2,5 timme och 3,7 mils teknisk och tuff mtbcykling senare var vi framme. Turen dit gick genom kilsbergens djupa skogar längs med mtb leder och mindre stigar, bla på den tekniskt tuffa svart 8 leden på bergslagstramp.

På hemvägen blev det lite mindre tekniskt men desto högre tempo där undertecknad själv hade ett finger med i spelet med lite fartökningar här och där. Benen kändes helt okey dagen igenom och det var en fin tur som landade på 7,5 mil och 5 timmar effektivt mtb åkande ( allt som allt tog det 7 timmar).

Så det var med lite småstela ben man igår studsade upp ur sängen, men ett kort och mkt lugnt cykelpass som återhämtning och rejäl stretch+ isbad på det gjorde benen dugliga till kvällens fotbollsträning där det stod mkt spel på schemat. Även här grisade jag på rejält och sprang mig totalslut, så med lite småslitna ben där jag avverkat flera rejält tuffa pass under helgen så tar mig idag en vilodag.

Imorrn väntar dubbelpass med b.la en fotbollsmatch och sedan kommer jag köra på hårt veckan ut.

Inga kommentarer: