109 kanske inte så sexigt!

Men vafan det skiter jag fullständigt i, någon måste ju vara det, det var kul idag, kul att vara tillbaka i tävlingsspåret och kul att kränga på sig tävlingsdräkten som faktiskt gick oväntat smidigt trots en valrossformad kropp. Nu är första racet gjort och det kommer bara gå bättre och bättre . . . . .

Resultatmässigt var det väl som sagt lite åt skogen idag, men jag är nöjd ändå, nöjd med att under vissa perioder av banan kändes bra och jag hade ett bra tryck under vissa stavtag för att vara mig, sen att jag pumpade puder och slirade loss likt en rullatorkärring på ett löparband i vissa backar det får jag ta, det hör liksom till det första racet och så även andningstekniken likt en guldfisk.

 Trycket finns där som sagt under vissa glimtar, nu gäller det bara att hitta det under ett helt lopp ochså, men det kommer det kommer. Sen får vi se om det tar några race eller 10 år, men jag har inte bråttom. Karriärens längsta försäsong är slut iaf, gott de!

Annars så bjuder ju Åsarna på riktigt fina banor och fina tävlingar, men så mkt mer är det väl inte, hålan är hyfsat död så att säga =) Nu blir det lite slappande och sedan en löptur ikväll inför morgondagens 15 km klassiskt, på´t igen bara!

Inga kommentarer: