Sämst i Skandinavien!

Jaha, ja då är det väl bara att lägga sig ner och grina då, slänga upp skidorna på hyllan, bryta ihop och helst svälja huvudet och byta kropp. Näe skämt och sido, jag blev sist idag absolut sist, trist men sant, så är det någon ska vara det ochså! Jag var med helt okej i 5 kilometer men sen var det mörkt, det var tack och godnatt, jag var för tung uppför och för lätt utför och helst ska det ju vara tvärtom;-) men men jag fick en djävulskt nyttig genomkörare där tävlingsovanan lös lika starkt som helljus i ansiktet. Men men även fast jag var klapprutten idag så krigade på iaf

Dessutom lyckades jag faktiskt vinna en skön spurtstrid mot en fbsk åkare, visserligen kanske inte så svårt då denne åkt in 2 minuter på en, men men man får vara glad för det lilla som Peter Harrysson sa efter att ha ätit 2 familjepizzor . . .

Näe nu är säsongen igång iaf och det var riktigt skoj att köra i helgen, vi är igång och nu är det bara att tävla så mkt som det går och blicka framåt . Lägga sig ner och dö får andra göra.

15 kommentarer:

Anonym sa...

En kommande youtube klassiker "Joel Hultin vs Leon Spiller" levereras inom kort.

Anonym sa...

Tränar man 800 timmar o kommer sist, så kanske man bör fundera på att hitta på nått annat i livet. Åtminstone träna lite mindre...

Anonym sa...

Du hade inte blivit sist i H17-18 iaf, alltid något=)

Joel Hultin sa...

Tjena mina fans :-) va härligt positiva ni var ikväll då, gött att höra :-) ja men fan va gott då att man iaf lyckades spöa en parvel som knappt kommit ur målbrottet än ;-) självklart kanske man ska kolla lite på träningsbiten om man tränar så mkt och får ut så lite av det, kommers säkerligen ske ochså :-) Men varför ska man sluta med något som är förbannat skoj bara för att det gått dåligt ett tag, det förstår jag inte??? Lite mesig inställning där kan jag tycka! Minst 5 år till i tävlingspåret blir det, så det är bara att fortsätta kommentera :-)

Anonym sa...

Kämpa på! Hoppas du får betalt för din järnvilja och jävlar anamma. Fram tills dess är det bara att träna, äta och vila.


Fightingggg!!

Anonym sa...

Måste säga att jag är imponerad av din vilja och glädje till skidåkningen. Att lyckas fokusera på sitt eget och det man tycker är roligt och lever för när man får ta så mycket skit är imponerande. Även om dina resultat som du också säger själv inte är så mycket att skryta med så tycker jag du förtjänar stor respekt för den vilja, tid och energi du lägger på skidåkningen! Frågan är hur många som klarat av att fortsätta i brist på resultat. Många verkar tycka att illa om dig och din träning, jag är inte en av dom, din vilja imponerar!

Anonym sa...

Ja det är en liten skillnad mellan enorm vilja och dumdristighet...

Anonym sa...

Också grymmt imponerad över din vilja och kärlek till skidåkning - förtjänar stor respekt' lycka till senare i vinter!

Anonym sa...

Skit i alla bittra misslyckade typer som skriver på din sida och fortsätt njuta av att träna. Själv skulle jag gärna vilja träna 800 h men har inte förmågan att klara av det.
Affe

Anonym sa...

Följt bloggen från och till några år och kan inte minnas någon tävling där du presterat något resultat du är nöjd med? Sänk förväntningarna och se inte resultaten som misslyckanden, kan vara en bra bit på vägen och inse sin begränsning. Sen blir det ju lite beklämmande för din trovärdighet i att skriva artiklar, leda skidskolar etc. med den "bakgrund" resultatmässigt du har... Lycka till!

Joel Hultin sa...

Då bör du ha missat ett par inlägg för det finns defenitivt race jag är nöjd med=) Självklart är ett dåligt resultat i första hand ett misslyckande direkt när man korsar mållinjen men efter lite betänketid finns det alltid något positivt att ta med sig. Du snackar om att inse sin begränsning, och det tycker jag att jag gjort för länge länge sedan, hur många gånger har jag skrivit att jag inte är någon världsmästare, det är ett flertal gånger. Men ska man hela tiden begränsa sig och inte kunna sikta högre då kommer man ju ingen vart. Varför skulle det vara beklämmande för mig att skriva artiklar, synas och leda skidskola osv med den resultatbakgrund jag har????? de uppdragen har ju mer att göra med vilken kunskap man besitter, dessutom finns det en meritlista bakom det hela tycker jag själv. men men intressanta frågor och inlägg, alla har vi olika åsikter. Tack!

Anonym sa...

Vilken eller vilka tävlingar är du nöjd med de senaste säsongerna?

Joel Hultin sa...

1a Monitorsprinten fritt
2a DM ( hälsingland, ej med i dm) 15 fritt
25a Wadköpingsloppet 42 km kl
45 a-Vattenfall cup Ulricehamn 10 fritt
5a Ljusdalskidan 15 km kl
20e Grängesbergsloppet 10 km kl
2a DM (örebro) 15 km fritt
15e Harsa Ski marathon 42 km kl
2a Kilsbergsloppet 15 km fritt
5a Valbergsrännet 15 km fritt
1a Kilsbergsloppet
2a Tour de Mösseberg ( 1 delseger)
1a DM ( Stafett)
3a DM Sprint

Anonym sa...

men lägg ner å börja äta körv ist, för de värkar du ganska bra på.

Joel Hultin sa...

Har den anonyme läsaren egen bantningsångest??