Motivation och inspiration

0 cm snö och 8+, 27e december, det är lätt att bli gnällig och börja hänga med huvudet likt leif gw persson för skidåkning är det bara att drömma om . . . .

Men som tur är funkar inte min skalle så, näe motivationen är det inga som helst problem med och har aldrig varit, det är bara att knyta näven och jobba på. Dock så kan det ibland vara bra med inspiration i tider som denna, inspiration som får en att utföra träningspasset på det där lilla extra bra sättet. Många kanske kallar det att "drömma" eller att fjanta runt i fantasins värld, men att se konkurrenter eller skidåkare från förr, riktiga vinnare,riktiga skidåkare på toppen av sin karriär, det är inspirerande om något.

Samtidigt räcker det inte bara med inspiration om man nu inte bara vill ha det som en dröm eller fantasi för att lyckas med det de där skidåkarna på datorn lyckats med, det gäller att lägga ner det där slitet ochså för att ens ha en chans att göra det till verklighet. Inte för att jag ens i min vildaste fantasi kan komma i närheten av dessa åkare, men jag måste vilja det för att nå min egen min egen topp i karriären.




Min egen träning består av mkt fart denna vecka för att sedan släppa upp formen till skandinaviska cupen i Hudiksvall den 7-8/1.

Mån: A3+ as
Tis: A2
Ons: A3+MS
Tor:A2
Fre: A1
Lör: Race
Sön. Vila
Mån: A1
Tis: A3
Ons: A1+A2
Tor: toppningspass

Formen just nu känns väldigt stabil och dagens 45 minuter a2/a3 pass kändes kanon, kroppen känns lätt och stark, lätt är den ju visserligen ochså, -5 kg mot föregående säsong.

1 kommentar:

Ousa sa...

Lånade ett foto av dig till min blogg. Gillas de inte så går du hojta till. Länkade till dig ialf. =)