Kvalité!





Efter att under Torsdagen tränat lätt för att sedan resa upp till Hudiksvall så vaknade jag upp på natten mot fredag med spykänningar och febersymptom, hudiks lokala kinarestaurang i kombination med lång resa var inte uppenbarligen det bästa. . . .

Dock var det som bortblåst när jag sedan vaknade under fredagen men jag valde att ta en vila för att säkra upp det hela, något som jag inte tror skulle skada den stabila form jag har just nu.

Idag lördag blev det dock en riktigt fin avslutning på 2011 då jag och näsvikens stjärnskott och talang Anders Secund tog oss upp till Harsa för lite skidåkning. Väl uppe i Harsa möttes vi av -5 grader, sol och fina nydragna spår, detta i kombo med en halvmeter snö och massa andra skidåkare gjorde det hela till rena paradiset. Tanken var att köra race men eftersom jag mådde sisådär under natten mot fredag så planerade jag redan om det igår till ett lugnt långpass för att kolla så att allt stod rätt till.

Och det gjorde det sannerligen, 2,15 i lugnt och fint tempo med mestadels stakning blev resultate och en riktigt pigg känsla. Nu ikväll ska det nya året firas in och imorgon kommer jag träna lite lugnare för att sedan på måndag dunka på med fart igen.


Hemma faller snön, härligt =)

Inga kommentarer: