Pingu, Bambi, Och så jag

Halftime in i fartveckan och det flyter på fint, visst delar jag uppfattningen som andra skidåkare gnäller på om att förutsättningarna kanske inte är det bästa. Men hey, det är bara att gilla och acceptera läget, det finns alltid dom som har det värre och dessutom närmar sig vinter mer och mer för varje dag som går. Har kört dubbelpass 3 dagar i rad nu och det är gött, på morgonen ett intervallpass och på kvällen ett återhämtningspass.

De 3 intervalpassen jag har kört har varit, Löpning pyramidintervaller 1-2-3-4-3-2-1 med 30 sekunders vila och maxfart, Rullskidor stakning i motbakke 10x40/20+ 3x 1 minut och sen så idag Rullskidor fritt sprintheat a la 4 minuter med 5 minuters vila emellan. 3 bra pass med god kvalite har det känts som, men givetvis hade det varit fördelaktigt att ha några att sparra med, man höjer sig några snäpp då och får även ett kvitto på hur man ligger till. Just nu kan jag bara gå på känsla, men men en del sparring har jag iaf fått och detta iform av blåis på vägen. Kan väl säga att det pirrar till lite extra utför Ånnabodabacken med minusgrader i ansiktet och isfläckar, men lite spänning i vardagen. Nedan följer lite bilder från passen   . . . .







Och visst skulle man vilja att det såg ut såhär istället . . . .




Men som sagt, acceptera läget och borra på bara, snön kommer tids nog.

Till slut till något ännu mer glädjande, nu har äntligen möjligheten att anmäla er till skidkurser/läger/weekends med mig som ledare börjat komma ut så smått. Så kika gärna in på http://www.alpin-fritid.se/,
 
Är du/ni/ditt företag intresserade av att under vintern få en skidlektion, gå en skidkurs eller ha en skön skidweekend, tveka då inte, ta chansen att komma ett steg närmare Northug och Co i skidspåret.

Inga kommentarer: