Den finska fejk-sisun

Ge Juha Lalluka dubbla pungsparkar, livstids avstänging och låt han sitta på ett hett bastuaggregat. Då kan han ju försöka visa den finska sisun han visat i skidspåret med kroppen full av doping, fy fan för finländsk doping. Visserligen är han inte dömd än, men bara att ens ha ett positivt b-prov är skäl till förvåning.

Suck, nu händer det kanske igen, återigen en åkare som försöker ta den dummaste av genvägar till framgång, doping. Det är bara att beklaga, vad är felet på folk, hur kan så många välja att ta den förbjudna vägen. Visst vissa kanske gör det för att idrotten kanske är deras enda stora chans att lyckas här i livet, att nå framgång. Andra kanske gör det för att nå framgång och lite prispengar som kan stötta sin fattiga ryska familj boendes i en hydda där hemma, de måste helt enkelt nå framgång för att överleva. Men inte ens då och eller vid andra tragiska förklaringar heller så är doping acceptabelt.

Och många tragiska eller smått komiska förklaringar kommer ju ochså fram efter att de aktiva upptäcks vara dopade, ta tex Alberto Contador som hade varit tvungen att käka upp en hel ko för att få i sig så stor mängd av det dopingklassade ämne som han förklarade att han fått i sig via kött, eller La shawn Meritt som påstod ha fått i sig det via ett penisförstoringspreparat, ja jävlar ja, skulle han odla en hästballe eller? Stå för det ni gjort istället , idioter rent ut sagt.

Men men det är ju ingen idé att gå runt att vara förbannad, gjort är gjort tyvärr, men det känns tråkigt och tragiskt, att man själv lägger ner så mkt tid och timmar och år för att lyckas medans andra kör med andra metoder som går mkt snabbare och ger resultat trots att det är så fel. Tråkigt är bara förnamnet och dessutom är det inte rättvist någonstans.

Det är bara att hoppas att dessa fall blir sällsyntare och färre, för annars kommer snart ännu en sport dö ut. Nu ska jag ut och träna intervaller och givetvis är jag dopingfri, hade jag varit såhär dålig trots att jag hade tagit doping så hade jag nog stämt tillverkarna. Dopingen kommer aldrig vara min väg mot toppen, däremot är nog dubbla pass per dag det =)

Igår körde jag styrka och intervaller, det kändes bra! Eller som jag skrev på FB "Att sticka ut en klar morgon vid 7 och springa i gryningen och sedan köra ett hårt styrkepass efter det, för att sedan jobba 9-18. Komma hem vid 20 och trött, hungrig och kall sticka ut på ett hårt intervallpass, allt det kanske kan ses som ett rätt så meningslöst och tråkigt liv. Men satan, på något sätt är det fan lite fint. Och känslan när man sedan lägger sig i soffan är ingenting annat än världsklass!"

Inga kommentarer: