Lurigt före!

 Ja medans de andra konkurrenterna idag gör sin tävlingspremiär uppe i Bruks så kämpar jag på här i söder för att komma tillbaka i form efter min segdragna förkylning och idag var det dags för ett riktigt hårt pass för att väcka igång kroppen och börja klättringen mot formen. Tanken var att köra ett testrace i den klassiska stilen, men det satte kung bore effektivt stopp för med -3 grader och en fet rimfrost på asfalten. Det fick bli omplanering och istället körde jag ett par minst lika jobbiga "maxelghufsintervaller" i motbakke, 8 stycken 2 minuters med en snittpuls på 196 och en spya i busken som resultat. Så ett fint pass ändå!


Tanken är nu att framöver fokusera mkt på fart då jag fått ett par lugnare veckor i samband med förkylningen, men för att komma i form krävs inte enbart vila utan även hårda pass i kombination med detta. Så under nästa vecka kommer jag köra en fartvecka deluxe med mkt och många hårda intervallpass uppblandat med vila för att få bra effekt på det hela. Det blir som fartveckorna under sommaren fast med mer vila emellan passen för att inte bryta ner kroppen, för det är jag inte ute efter nu utan nu är det form som gäller. Räknar kallt med en 6 intervallpass  . . . .


 Kyla och vinter på g, vilket är skönt som fan, både jag och jycken var i extas imorse. Är riktigt less och avundsjuk på de som just nu är uppe och tävlar i bruks, hade så gärna själv velat köra skiten ur mig däruppe, men men det är bara att acceptera läget, ill be back! Lycka till och kör hårt ni som kör däruppe =)

Inga kommentarer: