Lägesrapport!

Helgens läger med Juniortruppen i Borås levererade.

Dags att sammanfatta läget, först och främst så har jag nu varit i träning i 6 dagar vilket känns förbannat gött. Nu får det vara slut med sjukdomar och andra klenhetskännetecken och förhoppningen är att vara frisk lång tid framöver, och för att vara detta så får man givetvis flytta upp kvalitén på kost, vila, träning och sömn ett snäpp till, har jag varit sjuk så har det ju brustit någonstans så nu gäller det att take it up a notch. I helgen var jag som ni säkert redan förstått på ett fint träningsläger i Borås med juniortruppen spetsat med ett par yngre, ett härligt gäng helt enkelt.

Och eftersom JSM till vintern kommer gå i just Borås så fick junisarna ett perfekt tillfälle att testa på omgivningen och även jag som aldrig tränat runt borås fick möjligheten att testa på ny terräng vilket var välkommet. Under helgen avverkade jag 4 pass, 4 relativt lugna pass för att inte återigen dra på mig något nytt eller få bakslag, ett löpdistanspass och ett a2 pass löpning under första dagen och sedan ett a1 rullskidspass med a2 inslag uppför och sedan ett spänst/stavgångpass i lugn takt den andra dagen. 4 pass som kändes hyfsat bra och den förkylning som härjat i kroppen verkar inte ha tagit allt för stor skada på form och känsla, dessutom var det skönt att slippa trängas med massa andra såsom i Östersund eller i Torsby i dessa tider och istället kunna hålla en god kvalité på passen.

 För att ytterligare safea upp lite så blev det lättare träning under söndagen med ett lätt löppass och stretch och under gårdagen var det vila, men nu idag ska vi börja köra lite hårdare igen och jag kommer bränna av mitt första intervallpass på ca 2 veckor ( maxlöp med stavar + styrka).

Framöver så har läget varit lite oklart men nu har det börjat klarna, planen var att åka upp till Bruks imorgon och sedan köra 3 tävlingar för att sedan stanna kvar 1 vecka på läger däruppe, men eftersom kung bore har strejkat och eftersom jag haft en segdragen infektion i kroppen så har läget förändrats. Det blir ingen tävling för mig då det känns förhastat att åka upp och tävla då jag inte ens hunnit köra ett intervallpass samt att det är en lång och påfrestande resväg för endast 1 tävling, dessutom i samband med att juniortruppen fick ställa in försvann även boendet och eftersom det knappt finns någon snö kommer även mitt planerade läger att ställas in. Den största anledningen är dock den segdragna förkylningen som blev långvarig och seg och som förstört uppladdningen.

 Mesigt kan tyckas men efter mkt tänkande känns det helt rätt att i lugn och ro bygga upp kroppen igen här på hemmaplan för att sedan när vintern och snön dykt upp tävla på som vanligt, säsongen är lång och att missa ett halvdant arrangemang känns inte så tungt.

Tråkigt men så är det, glädjande nog så ser det ju dock ut som att snön och kylan är påväg och förhoppningsvis blir det en riktigt hård och karg vinter =)

Till slut till något ännu mer glädjande, nu har äntligen möjligheten att anmäla er till skidkurser/läger/weekends med mig som ledare börjat komma ut så smått. Så kika gärna in på http://www.alpin-fritid.se/, just nu lite fattigt på info och annat men till slutet av veckan finns desto mer.

Ha en fin dag gott folk, vi hörs!


Inga kommentarer: