Satan så vackert!!!



http://www.yr.no/sted/Sverige/%c3%96rebro/%c3%85nnaboda/langtidsvarsel.html

Och satan så skönt det är att äntligen se rejält med minusgrader dyka upp på långtidsprognoserna , vintern närmar sig såsom den bör och förhoppningsvis kan man se framemot en liknande vinter som på bilden ovan.

Igår körde jag intervaller återigen, 9 st maxlöp i brant motbakke med stavar och det kändes bra, inga sviter eller skador efter sjukdomen utan bara bra, skönt! Lite tråkigt och irriterande är det att sjukdomen kom såpass olägligt så att den skulle förstöra uppladdningen inför tävlingspremiären, men beslutet är taget som sagt och det är bara att gå vidare och sikta emot nya mål.

Men grundtanken och planen är densamma som innan förkylningen, att lägga ner ett bra träningsarbete, träna smart och börja hitta form och eftersom jag varit frisk i ca 1 vecka snart så kan man även börja köra på lite hårdare. Denna vecka kommer fortsatt inte vara jätteintensiv utan jag kommer köra några intervallpass till denna vecka blandat med lite lugnare träning, men sedan kommer vi efterhand köra mer och mer fart, det är dom hårda och formtoppande passen som behövs nu för att hitta det där flowet. Grundtränad är jag och nu gäller det att utnyttja detta, i år kommer jag köra mer på känsla och träna smart istället för att som under förra säsongen testa gränser och träna stenhårt även under säsong.

Som det ser ut nu så blir jag kvar här hemma ett tag framöver och kommer lägga ner ett bra träningsarbete och träna på bra för att komma väl förberedd in i säsong, sedan får vi se hur det blir med snöläger och liknande men jag har iaf några uppbokade och klara bara snön kommer. Den där snön som vi faktiskt får börja spruta här hemma den 15e bara minusgraderna finns där, hoppas hoppas.

Och såfort längdslingorna är klara uppe i Kilsbergen så kommer det köras skidlektioner, skidweekends och kurser för fullt, är ni sugna eller intresserade av det så kolla gärna in på http://www.alpin-fritid.se/ där mer info kommer dyka upp inom kort men där ni redan kan boka in er.

Inga kommentarer: