När en vision blir verklighet





Legat lågt med bloggandet de senaste dagarna, har inte haft så mkt matnyttigt att komma med, men för er som är intresserade så gick torsdagens träning bara fint. Körde 1,20 lugn distans på rullskidorna under förmiddagen och sedan ett fräscht spänst och explosivitetspass med klubben på kvällen, från och till träningen cyklade jag givetvis, all extra träning som man kan få är ju bara positivt. Igår var tanken att köra ett hårt löppass med stavar i motbakke, under dagen tjocknade det dock till lite i hals och näsa vilket gjorde att jag tog det säkra före det osäkra så här nära säsongen och vilade, idag är läget tyvärr oförändrat, inget som brutit ut än men ändå inte tillräckligt bra för att träna.

Så det blir ytterligare en ofrivillig vilodag, tråkigt men det är bara att acceptera läget och göra det bästa man kan av dagen. Förhoppningen är att vara tillbaka i träning så fort som möjligt och visst är det inte optimalt att vila såhär mkt när premiären bara är någon vecka bort, men samtidigt är den mesta av träningen gjord och den har gått bra, man kan inte få allt här i världen. Planeringen nu framtill premiären är lite olika dag från dag, men huvudspåret jag följer är att få in så mkt hårda fartpass som jag bara kan och varva detta med lite lugnare pass och styrka.

Nu till något roligare, på det personliga planet händer det en hel del grejer och jag kommer inom en viss tidsperiod byta arbetsgivare. Jag är som ni säkert förstått en rejält insnöad längdskidfjolla, jag diggar allt som har med längdåkning att göra och förutom att själv elitsatsa tycker jag det är roligt att lära ut teknik och annat till folk, något som jag funderat på länge och något som jag nu får chansen att göra i ännu större utsträckning. Jag kommer nämligen börja jobba som Längdskidinstruktör uppe i Kilsbergen, vilket känns helt grymt. Jag är extremt tacksam både mot min nuvarande och min nya arbetsgivare som ger mig den här chansen och tror att det kommer bli ett klockrent projekt för mig.

Så är du/ni/ditt företag intresserade av att under vintern få en skidlektion, gå en skidkurs eller ha en skön skidweekend, tveka då inte att höra av er till mig!

Inga kommentarer: