Min skidpark




Fortfarande krasslig tyvärr och det blir således ingen träning idag, lite tråkigt tycker jag då jag haft ovanligt mkt småsjukdomar och saker på slutet som stör, men som sagt bara att försöka acceptera läget och hålla sig cool. Förutom det vanliga förstås att sova, vila, äta, träna och göra alla dom där grejerna ordentligt . . .

Men kan man inte förbereda kroppen inför säsongen så kan man förbereda annat, t.ex. utrustningen, så just nu håller jag på och går igenom hela min skidpark som inefattar 12 stycken par. Jag som inte är någon stjärna eller storåkare har ju inte möjlighet att låna in bra skidpar eller få dom servade inför stora tävlingar och sånt där larv, utan jag (och farsan med sin rutin) får ju se till att hålla skidorna top notch.

Överlag så är det bra kvalité på de par jag har och det finns några riktigt fina superlagg, bland annat det paret ni ser i mitten som är ett par från 02 och som en gammal storåkare i norska skidskyttelandslaget åkt på innan mig, ett par som egentligen kanske utifrån hur slitna skidorna ser ut skulle sållats bort för längesen men som varje vinter levererar toppglid.

Just nu håller jag på att mättar skidorna, något som är relativt tidskrävande men som man får nytta av när säsongen sedan dragit igång, lika viktigt som det är att vara fysiskt förberedd, nästan lika viktigt är det ha materialet förberett. Givetvis ska man kunna åka bra på dåliga skidor ochså och man kan ALDRIG skylla på skidorna när man åker dåligt, men håller även materialet hög klass så blir det lättare att prestera.

Inga kommentarer: