Inte så sexigt


Bruksvallarna 14 november förra säsongen.

Förkylningen fortsätter att härja och snörvla i kroppen och man går runt som en elefant med stoppknut på snabeln, det låter konstigt när man pratar . . .

Så vad gör man då när man är sjuk, jo det gäller ju att göra det minsta möjliga för att bli frisk men samtidigt finns det ju alltid något man kan göra, såsom att planera träning och annat lättare arbete. Påtal om träning så har de 2 senaste perioderna inte varit bra, jag har varit småsjuk och det har gått väldigt upp och ner med träningen, jag är inte nöjd men gjort är gjort och det är bara att acceptera. Även om jag inte varit särskilt allvarligt sjuk eller under lång tid och så, så stör det ändå träningen och rytmen i det hela, så här pass många "minisjukdagar" har jag inte haft på evigheter och det är synd att de ska komma just i den sista fasen inför säsongen.

Det svåra i det hela är att kunna utvärdera vad som gjort att jag blivit sjuk, jag har varit nogrann vad gäller kost, sömn och hygien , men ändå har jag åkt dit. Att jobba som säljare har både sina för och nackdelar, nackdelarna är att man möter mkt olika snörvlande personer, vet inte om det är det som är orsaken men det tåls att fundera på. Men men skitsamma, nu gäller det att bli frisk och göra så mkt som möjligt på den korta tiden som är kvar till premiären för att komma i form.

Om det nu finns någon snö tills dess??? Men efter ha bott i Bruksvallarna under 5 år så kan jag säga att är det någon plats det faller snö på i sverige när man behöver den som mest så är det just Bruksvallarna =). Det är bara att hålla tummarna!


Inga kommentarer: