Trimmad Turbo

Blir mkt fart den här veckan, hitills har jag plockat ihop 2,05 i effektiv intervalltid på 3 pass och det känns stabilt. Idag ska även det 4e och sista avverkas innan det blir lite lugnare träning i någon dag innan jag på Tisdag har tänkt att testa tävlingsformen lite genom att deltaga i en 200 meters sprint som grannklubben KIF arrangerar, om man nu får vara med dvs.

Igår så tränade jag mitt 3e intervallpass för veckan och det var långa tröskeldrag i skejt som jag körde, 3 stycken 15 minutare för att vara exakt. Körde lite olika och varierade rundor men sökte hela tiden lite tyngre kupering, de 3 dragen kändes bra och jag låg hela tiden och pumpade mellan 180-190 i puls, eftersom intervallerna var såpass långa så blev det även rätt så tävlingslikt vilket kan vara bra inför vintern. På morgonen hann jag även köra ett statiskt styrkepass och lite löpning på det, så en stabil och bra träningsdag helt enkelt.

Dagens pass kommer vara inriktat mkt på överkropp då jag tidigare under veckan kört rätt så mkt ben ( motbakkeintervaller / skejtintervaller), tanken är att köra ett gammalt klassikerpass bestående av 3 stycken 6 minuters intervaller + 10x30/30 + 3 stycken 6 minutersintervalller. Under intervallerna kommer jag köra 1 st endast stakning, 1st endast stakning med frånskjut och 1 st endast smirnovstak ( dvs diagonal med endast armar), så det blir en fin pärs för överkroppen idag. I eftermiddag ska jag sedan lufta mtben litegrann då den vilat upp sig ett tag.

Inga kommentarer: