9 dayz and still counting





Det närmar sig . . .


9 dagar har jag varit igång nu med träning varje dag och det flyte på fint, gårdagens intervallpass som landade på 45 minuter effektiv intervalltid för överkroppen kändes dock lite småsegt, 3 dagar med hårda och långa fartpass på rad sliter en hel del och jag hade svårt att komma upp i puls. Gav även mig själv en rejäl utmaning då jag körde de såkallade "smirnovstaksintervallerna" ( som diagonal fast med enbart överkropps arbete) uppför sanatoriebacken här utanför, 2 st 6 minutersintervaller som var grisigt jobbiga men som är grymt bra styrketräning för överkroppen, att sedan triceps var så slut att jag knappt kunde lyfta duschhandtaget är en bieffekt som man med glädje får ta. Men för att sammanfatta det hela, ett tufft pass med seg kropp men grymt bra träning.

Under kvällen luftade jag sedan min gobit till mtb i 1,5 timme uppe i ett blött Kilsbergen, riktigt kul och riktigt skönt att cykla ur benen. 3 intervallpass, 1 race, 3 styrkepass och 20 timmars tränings slutade förra veckan på, en stabil vecka . . . .

Idag så kickstartade jag dagen och stack imorse ut med Keo på en skön löptur, sprang en runda på ca 1,10 över bla Storstenshöjden , efter det körde jag ett väldigt lätt styrkepass, 45x30/30 och nu är det vila som gäller resten av dagen. För även om jag inte kommer ta någon vilodag på ett tag så gäller det att få in lite återhämtning i planeringen . . .

Imorgon är det 200 meters sprinttävling på kvällen och det ska bli riktigt kul =)

Inga kommentarer: