Träning med New Sweden

Sådärja, då kan man lägga förmiddagspasset till handlingarna, är ju ledig idag så jag passar på att komma igång rejält med träningen vilket innebär 2 distanspass och ett lättare styrkepass. Känns bra att få en del träningstimmar innan helgen då det är dags att dra upp till svennisland och skava runt i tunneln ett par varv, har ju även en del ny utrustning som det ska bli intressant att nöta in.

Förmiddagens pass bjöd på strålande väder i form av stormvindar, pissregn och snorhala stigar, detta i kombination med att jag lät rabieshamstern till hund hänga med så blev det fullt upp. Den första timmen sprang jag en hyfsat kuperad runda längs björktjärn, falkaberget och ner mot mattsabacken, efter den lilla rundan stötte jag ihop med stjärnorna från nya sverige så jag tog följe och lekte guide i 45 minuter medans adhd jycken höll dom upptagna, blev en runda runt falkaberget och storstenen. Väl där tackade jag för mig och sprang via hultasjön hem, allt som allt stannade löppasset på 2,5 timme och benen kändes acceptabla.

I eftermiddag blir det ytterligare ett distanspass skejt med NS gänget, hoppas solen letat sig fram tills dess.

Inga kommentarer: