3000 meter

Igår så satte man återigen fläsket i rullning vilket var positivt för både mig, formen och vågen, och det blev ett intervallpass som inledde den fartfyllda träningsveckan.

Körde backintervaller här utanför huset i den berömda sanatoriebacken i sällskap med lite kiffare och annat löst folk från stan, min tanke innan passet var att få ett fint pass i tröskelfart med god teknik och utförande och inget muhleegåkande a la os i salt lake city. Tanken slog ut väl och jag samlade ihop 40 minuter i tröskelfart, visserligen sprutade fradgan ur käften på mig ochså, men jag slapp iaf pissa efteråt med dopingkontrollanter hängandes runt ryggen. Själva åkningen kändes bra och kroppen var riktigt fräsch efter de 2 vilodagarna, självklart något seg den första intervallen efter så mkt vila, men sen satter jag fin fart. Åkte sammanlagt 12 intervaller varav  2 stycken lite längre . . . .

Idag så är det ett löppass och styrka på schemat och jag ska även försöka få med mig vilddjuret till hund ut på passet , kan bli riktigt spännande. Annars så fortsätter veckan med mkt fart imorgon då jag ska ge mig på 3000 meter löpning för att sedan på både lördag och söndag köra intervaller, får ju som sagt en hel del sparring av den näst bästa klubben i länet som ska hålla en träningshelg, så det blir nog kanon.

Annars så börjar suget efter vinter och snö komma smygande och troligtvis drar jag upp till värmland under nästa vecka för att skava runt lite inne i tunneln, det är dags att få lite timmar på snö igen så att man inte tappar snökänslan helt. Visserligen är det långt kvar till kung bore och hans pingviner anländer men det kan vara välbehövligt och nyttig, säsongen är ju trots allt långt borta men det är ändå lite tankar och funderingar kring denna säsong som ploppar upp med jämna mellanrum. Tränar jag rätt? vad kan jag göra bättre? och som den perfektionist som man är så tycker jag alltid att jag tränar för lite och för dåligt.

Inga kommentarer: