Kanske kan bli något!

Tjena! Dagens träning är nu avklarad ett fint RAIK ÖK på 1 timme och ett löpintervallpass nu på kvällen. +15 solsken och kunde bara springa iförd endast t-shirt vilket var meget nice, har även fått ordning på sportstracks programmet till klockan så nu framöver kan jag visa er lite intressant fakta från mina pass.

Nu på kvällen var det som sagt intervaller, 4x4 på 90- 95% som gällde, har blivit lite lättare i kroppen och det känns därför bättre och bättre i löpningen vilket är kul. Trots att det är i slutet på säsongen och trots att jag inte har särskilt många löpmil i kroppen så kändes det ändå hyfsat idag. Jag är ingen löpare av stora mått mätt direkt, men jag hoppas kunna bli en så därför sliter jag på, tror även att det kan ge mig en hel del inom skidåkningen sedan så det är bara att dunka på.

Som sagt jag är ingen löpare , dåligt löpsteg, rätt så tung och ingen vidare fart på klumpvaderna, så därför blev jag posititvt överasskad idag när jag ändå kunde ligga på bra på intervallerna. Pendlade mellan 3.30 / km till 3,50/km i snittfart och det är faktiskt rätt okey för att vara mig på en kuperad grusväg med tjälskador. Det här var dock det sista intervallpasset innan viloveckan och det kändes skönt att få avsluta på ett positivt sätt, imorgon blir det styrka och något slags distanspass.

Puls, Tid, Höjd, Fart

Dagens rutt

Over and out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Joel! Låter vettigt

/Nordkvist

Fritz sa...

Löpning, bra grejer!