Ruggig Holmenkollendimma . . .


Tjena! Har idag kört intervaller i den klassiska stilen uppe i Ånnaboda såklart, brände av lite längre intervaller med lite lägre intensitet som planerat, tröskel alltså. Körde 2st 10 minutare och sen 2 stycken 6 minutare med 2 minuters vila mellan alla intervaller, kändes helt okey och det var ett fint pass att genomföra. Som vanligt så bjuder Ånnaboda på snö och nypreppade spår, men dessa snöade igen rätt så snabbt.

Lite roligt det där med Ånnaboda kontra Garphyttan kontra Örebro, för om det regnar som det gjort idag inne i stan och här i hyttan bara 3 kilometer från ånnaboda, så vet man att det till 99%s säkerhet kräksnöar uppe i bergen. Det stämde klockrent idag och jag valde att gå på ruggskidor idag då det var kraftigt snöfall och +1 i luften, rugg som man kanske inte använder så ofta och som jag personligen känner att jag använder för lite men som funkar klockrent varje gång.

Idag tog jag 1 av mina par klisterskidor och ruggade upp med lite halvgrovt slippapper, hade bergfäste och kunde klättra som en bergsget, även baklänges om jag velat det. Hade dock inte i något pulver eller silikon i fästzonen vilket medförde lite sämre glid, men men bra träning blev det iaf, sen så gäller det att hela tiden att hålla igång skidorna så att inte ruggen fryser, vilket jag misslyckades med på nedvarvningen som ni kan se på bilden ovan.

Snörade sedan på mig löparskorna och löpte likt bekele hemåt och alldeles nedanför Sånnaboda så låg Holmenkollendimman tät. Just i Sånnaboda bara någon kilometer från spåren så ligger den där magiska gränsen där regnet slår om från snö . . . .

Gårdagskvällens lektion och pass gick även den bra och det går framåt så att säga! Nu blir det lite vila.


Nye träningskompisen

/ JH

2 kommentarer:

dallllllllle sa...

Där ser jag allt ett par sönderbrända madshus skidor;)

JH sa...

Ja för fan, hela belaget är en enda bubbla, lät ju järnet stå på max på skidan i en halvtimme när jag fick dom fabrik så dom skulle bli rejält mättade ;)