Funderingar

Nyss tränat, 1,5 timme skejt + 1 timme löpning, kändes fint och bra. Mkt piggare nu än för 1 vecka sen vilket är kanon, har även fått till tekniken mkt bättre de senaste passen, kan det vara följden av de skidlektioner jag har haft den senaste tiden eller kan det vara att jag bytt en hel del material , inte vet jag men det känns bra iaf.

Vasaloppet igår som sagt, satt för en gångs skull i soffan och följde det, skönt på ett sätt men tråkigt på ett annat. Nästa år kommer jag iaf stå på startlinjen, det är något som är säkert iaf. Efter att ha åkt det loppet 2 gånger, 1 år som junior och med väggen som resultat och 1 gång senast 2010 med materialproblem som följd så är revanschlustan stor. Det blir start i Vasaloppet igen nästa år, 1 dag i soffan får fan räcka:-) Dags att leverera något i skidspåret och inte bara snacka  . . . Det hade varit jävligt kul att lyckas på Vasan, med all träning och med bra stakåkning så tror jag att jag kan få till ett bra resultat. Är det dessutom lika bra förhållanden som iår då det nästan automatiskt blev rekordtider;) så skulle ju inte det sitta fel . . .

Har även haft en skidlektion idag, i den fria stilen för en gångs skull vilket är och var riktigt kul, särskilt när personen i fråga är intresserad och ambitiös, men har 9 stycken lektioner till med denna åkare så förhoppningen är att få till en ny Hellner.



Förövrigt så var det underbart att vara skidåkare idag, 0 gradigt, sol och nypistade spår, sämre kan man ha det!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tror du på för placering på Vasan?

JH sa...

Vasan är Vasan och det är ju jävlig enkelt att sitta här och säga ett resultat, något helt annat att verkligen göra det. Men en bra dag med bra form och fina skidor, runt placering 200-300. Har ju som sagt inte lyckats med mkt denna säsongen så någon högre placering kan jag inte tippa även om jag skulle vilja . . .

Anonym sa...

Haha, inte en chans grabben!

Mats Carlberg sa...

Hej Anonym.

Vad har du med Joels mål för Vasalopppet att göra, och vem är du att ifrågasätta hans målsättning?

Om du inte ens törs skriva ut ditt namn här, vad ger dig då rätten att håna och klanka ned på andra?