Vila, framtidstankar, soffhäng

Idre var bra, nästan för bra

Hallå allesammans, nyss hemkommen från plugget och introduktionen på den nya kursen vi ska ha i ett par veckor nu, verkar vara en rätt så rolig kurs men måste dock erkänna att lägerlivet och att åka skidor på heltid lockar enormt mkt mer, men då måste man åka lite snabbare och fjäska lite mer. Att åka skidor eller jobba med något inom skidåkningen på heltid är något av en framtidsvision, jag hoppas, eller jag vet att det blir verklighet en dag . . . .

Dagens aktiviteter idag kommer vara av det lugnare slaget, kroppen är trött och likaså fågelholken ovanför nacken, kroppen behöver vila och det ska den oxå få. Sammanfattningsvis så är jag enormt nöjd med det 10 dagar långa lägret i Idre, har fått träna på bra i lugn och ro och har nu börjat släppa upp träningen lite för att hitta form. Resultaten föregående helg blev en bra väckarklocka , och jag hamnade ungefär där jag trodde att jag skulle hamna i listan.

Med väckarklocka menar jag att det blev en påminnelse om att man oftast inte kan träna stenhårt ända fram till tävlingsdagen, men planen var att träna ner kroppen ordentligt, få 2 bra genomkörare vilket jag fick och sedan hitta form, jag följde planen trots att jag visste att det skulle bli svårt att prestera. Och någonstans där är jag nu, att hitta formen, visserligen tränade jag som planerat ändå rätt så hårt i veckan ( 23 timmar)  men har ändå kortat ner passen och mängden för att låta kroppen suga åt sig all träning och komma i form, har även kört en hel del kortare fartpass något som jag tycker har gett effekt då det kändes bra igår då jag körde testracet och fick positiva signaler. Nu är det säsong och då är det tävling och form som är första prio, visst jag kan träna hur många timmar som helst, men ger det ingenting på tävling så är det ju bara bortkastad tid.

Veckan som kommer är en lugn vecka, kommer ligga på runt 10-12 timmar träningsmässigt med med kortare och lugnare pass varvat med styrka. Tävlingsmässigt så är det lite dött läge just nu, det finns lite småtävlingar nu innan jul som kan vara intressanta att åka men ännu är inget bestämt. Sen efter Jul blir det fullt ös vad gäller tävlingar, då står Grängesbergsloppet och Morapinglan på tur och sedan Seniorcup i Torsby. Så det finns mkt fina tävlingar att se framemot och komma i form till!

Inga kommentarer: