Doldisen levererar!




Tjena kexet, står du här och smular.

Nyss hemkommen från ett fint löppass i 15 gradig kyla och romantisk solnedgång, nja så jävla romantisk var det ju inte eftersom man hade SK Ringens lilla bulldog med sig, en bulldog som rastades för 2a gången på 6 veckor efter sin axelskada. Hur som helst så var vädret riktigt nice iaf.

Vi drog en fin liten runda upp till doldisen Stångtjärn här i Falun, Stångtjärn som särskilt många kanske inte känner till eftersom riksskidstadion Lugnet finns, men som tillskillnad mot Lugnet levererar bra skidspår, gratis dessutom. Fina klassiska spår i skogen bitvis och dessutom en riktigt fin slinga på sjön med både klassiska spår och en skejtbädd i top notch. Dessa spår kommer jag med glädje testa imorrn under mitt träningspass . . . .

Löpturen blev 1 timme lång och gick mestadels i skön och lugn a1 fart, nu när jag är hemma så ska jag avverka ett lättare styrkepass, 20x40/20. Känns som kroppen har mått bra av lite vila då jag känner mig mkt pigg och fräsch i kroppen, så förhoppningsvis blir jag inte att leka med efter jul. Kan även berätta med glädje att jag fått äran att jobba lite extra några kvällar nu framöver som skidinstruktör åt Örebro Läns Skidförbund, meningen var först att det bara skulle vara 3-4 träffar med ca 20 personer, men nu är intresset så stort att det blivit 12 träffar och över 100 personer som under några kvällar i Januari och Februari ska slipa sin teknik uppe i Ånnaboda. Ser det som ett jätteroligt uppdrag då det är just sånt här jag skulle vilja jobba med i framtiden och förhoppningsvis kunna starta upp i just Ånnaboda om några år vid sidan av min karriär.

Intresset finns, terrängen och spår finns, lite pengar på det där och the sky is the limit

Nu, styrka!

/ JH

7 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som att du inte har åkt på lugnet? Det är bara dumt att jämföra en Riksstadio med "backar" mot en liten sjö som inte är så kuperad!

Anonym sa...

Jodå, givetvis är Lugnet oxå fint, men tycker man kan kräva mer.

Anonym sa...

Var på lugnet senast igår! Fina och breda spår och snöhögar lite här och där, lugnet är riktigt fint!

Anonym sa...

Låter bra.

JH sa...

Håller med anonyma x2, tycker dock att Lugnet får överdrivet mkt cred då det egentligen inte är så jävla bra enligt mitt personliga tycke, har man spåravgifter ska man kunna ställa lite krav. Däremot så är stångtjärnsområdet ett fint område som sällan nämns och som dessutom verkar arbeta riktigt hårt direkt när lite snö faller.

Båda ställena duger, men skulle kunna vara bättre

Anonym sa...

Skidåkare !!
Ånnaboda är stället för dej med krav på spårunderhåll !! Åkte på tisdagkvällen , 2,5 km
betongspår för klassiskt och 5km skate . Dvs 1a slingan var lite väl hård för oss amatörer men 2a slinga var manchesteråkning med den fina klättringe upp till utsikten, som grädde på moset.
Sedan finns 2,5 km runt sjön + långspåren tomasboda tot 24km för klassisk åkning (kostar gratis) Närke äger när det gäller längdåkning!!?

JH sa...

Det vet man ju redan ;)